آموزش مبتدی تا تخصصی آرایش و پیرایش زنانه

آموزش آرایشگری،عروس،شینیون ورنگ ومش

آموزش مبتدی تا تخصصی آرایش و پیرایش زنانه

آموزش آرایشگری،عروس،شینیون ورنگ ومش

قسمت دوم عیدی سال ۸۷

سلام

 

 


 روش های جدید برای پاک کردن رنگ های تیره و شرابی 

 

برای بلوند کردن و روشن کردن این موها نباید از دکلره قوی یا اکسیدان قوی استفاده کنیم چون با این کار موها مقاومت خودشون رو از دست میدهند و قبل از اینکه به رنگ دلخواه برسند ممکنه بسوزند. لوازم کار تفاوتی ندارند ولی نوع مواد متفاوتند.باید بسته به مقاومت مو و میزانی که میخوایم روشن کنیم از اکسیدان 1 یا نیم و پودر دکلره ضعیف با قدرت روشن کنندگی 5 یا 7 درجه استقاده می کنیم .

(اکسیدان نیم با مارک bes در بازار هست و بیشتر مارک ها پودر ضعیف دارند و میتونید از راهنمایی فروشنده البته فروشگاه های معتبر استفاده کنید.) در چند مرحله مو رو روشن میکنیم.در هر مرحله میتوانیم اکسیدان رو قوی تر کنیم و بعد از شستن موها رو با نرم کننده یا ویتامینه بشوریم و خوب خشک کنیم و دوباره مواد درست کرده و به مو می زنیم. بهتره برای این کار از حرارت استفاده نکنیم چون این کار مو رو ضعیف میکنه و ما برای کار کردن روی موهای شرابی و تیره و ضعیف به مقاومت مو احتیاج داریم در مراحل آخر وقتی مو تا حدی جواب داد و روشی شد از رنگ ها به صورت رقیق شده با آب برای شک وارد کردن به مو و از بین بردن قرمزی یا زردی میتونیم استفاده کنیم مثلا برای از بین بردن زردی رنگ بنفش (v5) را با آب زیاد و چند قطره اکسیدان مخلوط کرده و روی مو میزنیم و ماساژ داده و سریع میشوریم و داخل رنساژ هم میتونیم از رنگ 000 برای روشن تر شدن استفاده کنیم و یا بصورت جداگانه با اکسیدان 3 مخلوط به صورت خیلی غلیظ و روی مو زده بعد از یک ربع تا نیم ساعت بشوریم.برای کم کردن قرمزی هم از رنگ زیتونی تیره (m3)میتونیم استفاده کنیم.

 این کار احتیاج به مهارت داره و ممکنه زمان زیادی (7 یا 8 ساعت) طول بکشه و افرادی که تا بحال با مواد دکلره کار نکردن و تجربه ندارند بهتره این کار رو به یک آرایش گر ماهر بسپرند.هر چند که ممکنه هزینه این کار بسیار گران باشه ولی مهم اینکه سلامت موهاتون رو حفظ کنید.چون هنوز بسیاری از سالن ها با استفاده از مواد نا مرغوب و عدم مهارت به موهای مشتری آسیب های شدیدی میرسونند.باز هم تاکید می کنم که داشتن یک موی سالم قهوه ای رنگ خیلی بهتر از داشتن موی بلوند ناسالم(سوخته!!) است.


انتخاب لوازم آرایش صورت

 

در مورد آرایش صورت و معرفی لوازم آرایش های مناسب برای انواع پوست ها باید بگم زمانی استفاده از لوازم آرایش نتیجه بخشه که پوست از هر رنگ و نوعی که هست سالم باشه و فاقد هرگونه آکنه و اسکار و لک و... باشه.افرادی که دارای مشکلات پوستی هستند باید ابتدا به پزشک مراجعه کنند و بعد از پایان درمان و یا احیاناّ عدم آن از لوازم آرایش استفاده کنند. مخصوصا در مورد لک های عمیق و جای جوش یا خود آکنه استفاده از لوازم آرایشی با پوشش بالا فقط باعث تشدید بیماری میشه.برای آرایش های طولانی مدت حتما قبل از آرایش باید پوست پاک سازی و آماده بشه و استفاده از کرم پودر روی پوستی که آماده نیست باعث تعریق بیشتر و خراب شدن سریعتر آرایش میشه. برای آرایش روزانه باید از کرم پودر و پوشش دهنده های سبک و مرغوب استفاده کنیم. یکی از راه های شناخت لوازم آرایش اصل این است که تستر یا نمونه های آن در فروشگاه معتبر موجود باشه و اینکه مارک محصول واضح و خوانا و دیکته صحیح داشته باشه (مثلا L’Oreal را به شکل های Loreal یا oreal ننوشته باشند.) خیلی از خانم ها می خوان که بهشون مارک های مرغوب رو معرفی کنم ولی این رو باید بدونید که اصولا کیفیت لوازم آرایش ها و انتظار هر فرد بخاطره نوع چهره و پوستش متفاوت از بقیه است.بعضی ها خواهان چهره ای بسیار یکرنگ و کرم پودر هایی مثل ماسک هستند و بعضی دیگر یک پوست شفاف با رنگ طبیعی رو می خواهند و دوست ندارند که آرایششون خیلی مشخص باشه.هر روز لوازم جدیدی وارد بازار میشه و از طرف دیگر لوازم تقلبی هم از این غافله عقب نمی مونند!!!! چند روز پیش در یک فروشگاه که نمایندگی لوازم آرایش معروف کره ای Etude رو داره دیدم که لوازم آرایش تقلبی همین مارک که درجه 2 هستند رو هم عرضه میکنه و اظهار میکنه که این ها مدل های جدیدشه؟؟!!!

ولی لوازم آرایش های اصل و اورجینال از لحاظ شکل ظاهر کاملا مشخص هستند و لیبل و مارکی که روی اونها درج شده معمولا به راحتی پاک نمی شه.به تازگی هم که لیبل مخصوص وزارت بهداشت هم روی لوازم اصل هست و در مورد لوازم اتود این لیبل رو جعبه درج شده و بصورت برچسب نیست.

توصیه می کنم که کرم پودر و ریمل رو هرگز از فروشگاه های ارزان فروشی تهیه نکنید.و همیشه از فروشنده تستر بخواهید و توجه کنید که خود تستر رو به شما نفروشند!! لوازم آرایش Clinique وLancôme در ایران بصورت قاچاق وارد میشه و تضمینی برای اورجینال بودنشون وجود نداره و تنها ضامنش خرید از فروشنگاه های معتبر و یا خرید آن از کشور های دیگه مثل امارات است.

چند مارک خوب رو که در دسترس همه هست رو می نویسم ولی در مورد پوست های چرب و خشک ابتدا باید با پاک کننده های پوست یا کرم مرطوب کننده پوست رو نرمال کنیم بعد آرایش کنیم.تمام لوازم آرایشی کرم پودر فاقد چربی رو دارند و پوست های چرب بهتره از این نوع استفاده کنند.

Makeup Factory, Manhattan, Beyu, VoV, Kajal, Maxfactore, L’Oreal

اگر با نام جدیدی در فروشگاه مواجه شدید فقط در صورتی که تستر آن موجود بوده و مرغوبیت لازم رو داشت خریداری کنید.

من ریمل وکرم پودر L’Oreal ، پنکک و سایه kajal ، رژ مایع وسایه Beyu و کرم پودر VoV وManhattan را توصیه میکنم.


 

برای دیدن عکس ها این قسمت رو لینک های زیر کلیک کنید.

آرایش صورت 4

آرایش صورت 5

آرایش صورت 6

عروس 1

عروس 2


شاد باشید

EMMA

نظرات 21 + ارسال نظر
نسترن 19 اسفند 1386 ساعت 10:51 ق.ظ

سلام.خوبید؟ وبلاگتون عالیه فقط میشه یه سری عکس از هاف لایت بذارید؟ و قیمت حدودی هاف لایت رو بنویسید؟
ممنون می شم.

آنیتا 20 اسفند 1386 ساعت 09:26 ق.ظ

سلام هرمینه جان.مرسی بخاطر اطلاعات خوبی که توی وبلاگتون می ذارین.من توی بلاگ قبلی هم همیشه یکی از کسانی بودم که مطالب شما رو مطالعه میکردم و کلی چیز ازتون یاد گرفتم.اما انگار الان دیگه مثل قبل مطلب بخصوص راجع به رنگ و مش نمی ذارین.میشه لطفا مطالبی راجع به مش تکه ای و بهترین پوشش برای این مش و همینطور چند رنگ کردن مش تکه ای رو آموزش بدین. برای همه چیزای خوبی که اموزش میدین تشکر میکنم.

[ بدون نام ] 21 اسفند 1386 ساعت 12:48 ق.ظ

عزیزم این روش شما برای پاک کردن شرابی دیگه کاربرد نداره الان موادی به اسم ریموور مارک لیزاپ تو ی بازار هست که کارو آسون کرده.

کار با شامپو ریموور برای پاک کردن رنگ شرابی حدود ۲ ساله که در سالن ها انجام میشه و آسیب زیادی به مو میزنه و روش جدیدی نیست. در این روش مو به پایه بالا نمی رسه.
ولی استفاده از اکسیدان ضعیف و روشن کردن تدریجی مو یک روش
صد در صد مطمئن برای روشن کردن مو بدون آسیبه و استفاده از اون برای کسانی که تجربه کمی در کار رنگ و مش دارند راحت تره.

m&m 22 اسفند 1386 ساعت 07:14 ب.ظ http://lacvert.blogfa.com

سلام دوست عزیز.
امیدوارم هر جا هستی موفق باشی .
دوست عزیز حتم دارم اگه یه بار از پنکک لاکورت استفاده کنید . دیگه طرف محصولی مثل kajal نمیری.
همین طور دیگر محصولات لاکورت .
اگه خواستی اطلاعات بیشتری در مورد لاکورت پیدا کنی بیا وبلاگ ما .
تا بعد.

ٍُسهراب موسوی 27 اسفند 1386 ساعت 12:20 ب.ظ http://www.nikooir.com

شرکت پخش محصولات آرایشی و بهداشتی گاش آماده ارائه محصولات گاش و جیمیسون و مانکس و مشاوره پزشکی در رابطه با پوست و مو همراه با پزشکان رابط در این زمینه در تهران و شهرستان ها می باشد.برای مشاهده و تماس با ما از سایت دیدن نمایید.

زهرا 3 فروردین 1387 ساعت 07:08 ب.ظ

سلام
من آرایشگری رو تازه یاد گرفتم اما برای مش زیتونی همیشه با مشکل روبرو میشم
من وقتی مش میکنم تا مواد روی سر مشتری هست رنگ زیتنونی قشنگی هست ولی بعد که موها رو آبکشی می کنم رنگ زیتونی پاک میشه و یا چند روز میمونه بعد که شامپو میزنند رنگش میره علتش رو نمی دونم لطفا راهنماییم کنید من پایه دکلره ام ۷ یا ۸ است و از شماره ۸ زیتونی و کمی واریاسیون سبز و نقره ای استفاده می کنم

ستاره شب 7 فروردین 1387 ساعت 11:24 ق.ظ http://sooheila.blogfa.com

سلام
سال نو مبارک
از عیدیهای خوبتم ممنون
سال خوبی داشته باشی

سمین 10 فروردین 1387 ساعت 07:21 ب.ظ

سلام ممنون عالی بود

سپیده 11 فروردین 1387 ساعت 01:13 ق.ظ

سلام ممنونم از وبلاگ خوب و مفیدتون
من می خوام موهامو عسلی رنگ کنم میشه راهنماییم کنید که از چه مارک و شماره رنگ مو و چه اکسیدانی باید استفاده کنم موهای من الان رنگ طبیعی خرمایی هست.

sahar 13 فروردین 1387 ساعت 12:47 ق.ظ

با سلام
شما کاشت ناخن هم آموزش می دهید؟

زهرا باقری 16 فروردین 1387 ساعت 12:21 ق.ظ http://www.43483799.persianblog.or

سلام. من سی دی آرایش صورت احتیاج دارم. چگونگی ارسال و قیمت آن را هم بگویید ممنون

مهدیه 17 فروردین 1387 ساعت 11:57 ق.ظ

من می خوام آرایشگری یاد بگیرم.یوسف آباد جایی رو می شناسی؟

عاطفه 18 فروردین 1387 ساعت 07:38 ب.ظ

سلام و تشکر از وب سایت قشنگتون...یه سوال داشتم در مورد درست کردن مش نسکافه ای چه رنگ هایی رو از رنگ موی آکوارلی میتونم ترکیب کنم؟

مریم 21 فروردین 1387 ساعت 10:38 ق.ظ

سلام
وبلاگ جالبیه. ممنون. یه سوال دارم
پوست چربی دارم و با اینکه از کرم پودر یا پنکک های متفاوتی استفاده کردم راضی نبودم آرایش روی صورتم نمیمونه و اصول زیر سازی رو نمیدونم. میشه راهنماییم کنید؟

مریم 21 فروردین 1387 ساعت 11:03 ق.ظ

سلام
وبلاگ جالبیه. ممنون.
پوست چربی دارم و با اینکه کرم پودر یا پنکک های متفاوتی رو امتحان کردم از هیچ کدوم راضی نبودم و کلا آرایش رو صورتم نمیمونه و اصول زیرسازی و آماده سازی پوست نمیدونم میشه راهنماییم کنین؟

سلام 24 فروردین 1387 ساعت 04:19 ق.ظ

سرور 27 فروردین 1387 ساعت 09:56 ق.ظ

سلام نی نی جان
سال نو مبارک
خیلی وقته که مشتری سایتت هستم.هم سایت قدیمیت هم این سایتت.
چرا اینقدر دیر آپدیت می کنی عزیزم؟
۱-اگه میشه در مورد رنگ مش مناسب ( با زمینه موی تیره سری رنگ ۴و۵ که داره کم کم سفیدیش زیاد میشه) برای سنین بین ۲۵ تا ۳۰ بنویس.به نظرت مش مناسب تره یا ها لایت؟ ( از این جهت پرسیدم که با توجه به سفیدی احتیاج به ترمیم پیدا می کنه)
۲-و چه آرایشی به این رنگ مش برای کسی که پوست گندمی روشن داره میاد؟ آرایش قهوه ای یا صورتی؟

سحر 28 فروردین 1387 ساعت 02:12 ق.ظ

درود بر شما

من می خواستم سفارش سی دی بدم

باید چطوری اقدام کنم؟

atefe 4 اردیبهشت 1387 ساعت 06:22 ب.ظ

من چند وقت بود که دایم مداد چشم در چشم هایم بود و به مد ۲۰ روز تا لالن دیگر نه ریمل ونه مداد چشم مصرف می کنم ولی حالا مژهام شروع به ریخن کردن.ایا مداد چشم باعث ریختن مژهام شده؟ وایا سرمه برای رشد مژه خوبه؟

سحر 10 اردیبهشت 1387 ساعت 11:09 ق.ظ

سلام
خسته نباشید.وبلاگ و آموزش هاتون خیلی عالیه!

pejman 14 خرداد 1387 ساعت 04:23 ب.ظ

salam
من یه راهنمایی ازتون میخواستم در مورد رنگ کردن مو
رنگ موهای من در حالت طبیعی رنگیست که ما خودمون به اسم بور میشناسیم ؟؟؟نمیشه گفت بلوند. به هر حال من یه مشکلی برام پیش اومد که قسمتهایی از موهای سرم سفید شد رنگ هم که میزنم یا سیاه میشه یا قرمز .. به نظر شما چی گار میشه کرد؟

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد