آموزش مبتدی تا تخصصی آرایش و پیرایش زنانه

آموزش آرایشگری،عروس،شینیون ورنگ ومش

آموزش مبتدی تا تخصصی آرایش و پیرایش زنانه

آموزش آرایشگری،عروس،شینیون ورنگ ومش

قسمت دوم عیدی سال ۸۷

سلام

 

 


 روش های جدید برای پاک کردن رنگ های تیره و شرابی 

 

برای بلوند کردن و روشن کردن این موها نباید از دکلره قوی یا اکسیدان قوی استفاده کنیم چون با این کار موها مقاومت خودشون رو از دست میدهند و قبل از اینکه به رنگ دلخواه برسند ممکنه بسوزند. لوازم کار تفاوتی ندارند ولی نوع مواد متفاوتند.باید بسته به مقاومت مو و میزانی که میخوایم روشن کنیم از اکسیدان 1 یا نیم و پودر دکلره ضعیف با قدرت روشن کنندگی 5 یا 7 درجه استقاده می کنیم .

(اکسیدان نیم با مارک bes در بازار هست و بیشتر مارک ها پودر ضعیف دارند و میتونید از راهنمایی فروشنده البته فروشگاه های معتبر استفاده کنید.) در چند مرحله مو رو روشن میکنیم.در هر مرحله میتوانیم اکسیدان رو قوی تر کنیم و بعد از شستن موها رو با نرم کننده یا ویتامینه بشوریم و خوب خشک کنیم و دوباره مواد درست کرده و به مو می زنیم. بهتره برای این کار از حرارت استفاده نکنیم چون این کار مو رو ضعیف میکنه و ما برای کار کردن روی موهای شرابی و تیره و ضعیف به مقاومت مو احتیاج داریم در مراحل آخر وقتی مو تا حدی جواب داد و روشی شد از رنگ ها به صورت رقیق شده با آب برای شک وارد کردن به مو و از بین بردن قرمزی یا زردی میتونیم استفاده کنیم مثلا برای از بین بردن زردی رنگ بنفش (v5) را با آب زیاد و چند قطره اکسیدان مخلوط کرده و روی مو میزنیم و ماساژ داده و سریع میشوریم و داخل رنساژ هم میتونیم از رنگ 000 برای روشن تر شدن استفاده کنیم و یا بصورت جداگانه با اکسیدان 3 مخلوط به صورت خیلی غلیظ و روی مو زده بعد از یک ربع تا نیم ساعت بشوریم.برای کم کردن قرمزی هم از رنگ زیتونی تیره (m3)میتونیم استفاده کنیم.

 این کار احتیاج به مهارت داره و ممکنه زمان زیادی (7 یا 8 ساعت) طول بکشه و افرادی که تا بحال با مواد دکلره کار نکردن و تجربه ندارند بهتره این کار رو به یک آرایش گر ماهر بسپرند.هر چند که ممکنه هزینه این کار بسیار گران باشه ولی مهم اینکه سلامت موهاتون رو حفظ کنید.چون هنوز بسیاری از سالن ها با استفاده از مواد نا مرغوب و عدم مهارت به موهای مشتری آسیب های شدیدی میرسونند.باز هم تاکید می کنم که داشتن یک موی سالم قهوه ای رنگ خیلی بهتر از داشتن موی بلوند ناسالم(سوخته!!) است.


انتخاب لوازم آرایش صورت

 

در مورد آرایش صورت و معرفی لوازم آرایش های مناسب برای انواع پوست ها باید بگم زمانی استفاده از لوازم آرایش نتیجه بخشه که پوست از هر رنگ و نوعی که هست سالم باشه و فاقد هرگونه آکنه و اسکار و لک و... باشه.افرادی که دارای مشکلات پوستی هستند باید ابتدا به پزشک مراجعه کنند و بعد از پایان درمان و یا احیاناّ عدم آن از لوازم آرایش استفاده کنند. مخصوصا در مورد لک های عمیق و جای جوش یا خود آکنه استفاده از لوازم آرایشی با پوشش بالا فقط باعث تشدید بیماری میشه.برای آرایش های طولانی مدت حتما قبل از آرایش باید پوست پاک سازی و آماده بشه و استفاده از کرم پودر روی پوستی که آماده نیست باعث تعریق بیشتر و خراب شدن سریعتر آرایش میشه. برای آرایش روزانه باید از کرم پودر و پوشش دهنده های سبک و مرغوب استفاده کنیم. یکی از راه های شناخت لوازم آرایش اصل این است که تستر یا نمونه های آن در فروشگاه معتبر موجود باشه و اینکه مارک محصول واضح و خوانا و دیکته صحیح داشته باشه (مثلا L’Oreal را به شکل های Loreal یا oreal ننوشته باشند.) خیلی از خانم ها می خوان که بهشون مارک های مرغوب رو معرفی کنم ولی این رو باید بدونید که اصولا کیفیت لوازم آرایش ها و انتظار هر فرد بخاطره نوع چهره و پوستش متفاوت از بقیه است.بعضی ها خواهان چهره ای بسیار یکرنگ و کرم پودر هایی مثل ماسک هستند و بعضی دیگر یک پوست شفاف با رنگ طبیعی رو می خواهند و دوست ندارند که آرایششون خیلی مشخص باشه.هر روز لوازم جدیدی وارد بازار میشه و از طرف دیگر لوازم تقلبی هم از این غافله عقب نمی مونند!!!! چند روز پیش در یک فروشگاه که نمایندگی لوازم آرایش معروف کره ای Etude رو داره دیدم که لوازم آرایش تقلبی همین مارک که درجه 2 هستند رو هم عرضه میکنه و اظهار میکنه که این ها مدل های جدیدشه؟؟!!!

ولی لوازم آرایش های اصل و اورجینال از لحاظ شکل ظاهر کاملا مشخص هستند و لیبل و مارکی که روی اونها درج شده معمولا به راحتی پاک نمی شه.به تازگی هم که لیبل مخصوص وزارت بهداشت هم روی لوازم اصل هست و در مورد لوازم اتود این لیبل رو جعبه درج شده و بصورت برچسب نیست.

توصیه می کنم که کرم پودر و ریمل رو هرگز از فروشگاه های ارزان فروشی تهیه نکنید.و همیشه از فروشنده تستر بخواهید و توجه کنید که خود تستر رو به شما نفروشند!! لوازم آرایش Clinique وLancôme در ایران بصورت قاچاق وارد میشه و تضمینی برای اورجینال بودنشون وجود نداره و تنها ضامنش خرید از فروشنگاه های معتبر و یا خرید آن از کشور های دیگه مثل امارات است.

چند مارک خوب رو که در دسترس همه هست رو می نویسم ولی در مورد پوست های چرب و خشک ابتدا باید با پاک کننده های پوست یا کرم مرطوب کننده پوست رو نرمال کنیم بعد آرایش کنیم.تمام لوازم آرایشی کرم پودر فاقد چربی رو دارند و پوست های چرب بهتره از این نوع استفاده کنند.

Makeup Factory, Manhattan, Beyu, VoV, Kajal, Maxfactore, L’Oreal

اگر با نام جدیدی در فروشگاه مواجه شدید فقط در صورتی که تستر آن موجود بوده و مرغوبیت لازم رو داشت خریداری کنید.

من ریمل وکرم پودر L’Oreal ، پنکک و سایه kajal ، رژ مایع وسایه Beyu و کرم پودر VoV وManhattan را توصیه میکنم.


 

برای دیدن عکس ها این قسمت رو لینک های زیر کلیک کنید.

آرایش صورت 4

آرایش صورت 5

آرایش صورت 6

عروس 1

عروس 2


شاد باشید

EMMA

قسمت اول عیدی سال ۸۷ !!!

 

سلام دوستان

همان طور که قول داده بودم برای سال جدید آموزش های جامعی براتون بنویسم.پست این مطالب رو به چند قسمت تقسیم کردم و در هر قسمت چندین عکس زیبا هم براتون میگذارم.


برای دیدن عکس ها ی این قسمت روی لینک ها زیر کلیک کنید

آرایش صورت ۱

آرایش صورت ۲

آرایش صورت ۳

حجم و کیفیت این عکس ها بالاست و ممکنه که باز شدنش کمی طول بکشه.


ممکن است که شما در سالن های زیبایی با اصطلاحاتی روبرو شوید که معانی آنرا ندانید و بسیاری از آرایشگرها با بکار بردن این نام ها مبا لغ گزافی از شما دریافت وآنرا به حساب متخصص بودن خود بگذارند!!!!

های لایت:در این روش تکه های مو را با کلاه مش یا فویل با رنگ تا 3درجه ویا با دکلره برای داشتن رنگ های خاص(قرمز،مسی،دودی،...) روشن می کنند.

 های لایت

سان لایت:همان طور که می بینید این اصطلاح به بلوند کردن(دکلره کردن) بیضی بالای سر(از رستنگاه تا تاج سر) که پهنای آن بسته به خاص شخص است گفته می شود.

سان لایت

مون لایت:این کار عکس سان لایت است و تکه زیریه مو بلوند شده و بیضی بالای سر تیره می شود.

لولایت:این کار عکس های لایت بوده و در موهای بلوند تکه هایی را با رنگ (شماره 3یا4)تیره   می کنند،در این روش مو باید 1سانت رشد ریشه داشته باشد واز سری رنگ های گرم مثل طلایی یا شکلاتی استفاده می شود.

لولایت

هاف لایت:روشی پر طرفدار است که نوک موها را به شکل های مختلف(ردیفی،یکی در میان مثل مش)از 3 تا 10 سانت بلوند یا رنگهای فا نتزی در میاورند

مووی لایت:یک کار بسیار فانتزی است که مستطیل بالای سر را جدا کرده و دکلره می کنیم سپس به 3 تا 7 قسمت افقی تقسیم کرده و توسط رنگ های فانتزی هر تکه را جداگانه رنگ کرده و می شوییم که به شکل رنگین کمانی روی موها قرار می گیرد


رنگ مو:

هم اکنون در بازار رنگ مو ها با مارک های مختلف وجود دارد و هر روز نیز به تعداد آنها افزوده     می شود،در نتیجه نمی توان با شماره رنگ ها را شناخت وفقط باید از روی کاتالوگ هر رنگ با توجه به نامی که معمولا به زبان لاتین نوشته شده آنرا خریداری کرد

اگر موهای سفیدی دارید در موقع خرید به نکات زیر توجه کنید:

۱-هرسری رنگ از 1تا 9 است که شما باید از شماره 4 یا 5 استفاده کنید

۲-سری رنگهای طبیعی،زیتونی وطلایی بهترین پوشش را ایجاد می کنند

۳-از اکسیدان 6% یا شماره 1 استفاده کنید

۴-بیاد داشته باشید که از هرمارک ممکن است یک سری رنگ خوب وجود داشته باشد.( مثلا رنگ قرمز آلبالویی KingCream یا رنگ مشکی Aquarly)


بسیاری از خانم ها دوست دارند که موهای خودرا به رنگ های بلوند دربیاورند ولی به علت نداشتن اطلاعات کافی به موهای خود آسیب زده و یا رنگ مطلوب را به دست نمی آورند.رنگ های بلوند که معمولا سه رنگ روشن انتهایی هر سری است علاوه بر اینکه روی موی دکلره شده نتیجه می دهند روی موهای طبیعی از 1 تا 3 درجه قدرت روشن کننده گی دارند.

اگر موهای شما تا بحال رنگ نشده است(موی طبیعی) یا از رنگ های تیره و شرابی (شماره 1 تا 4) استفاده نکرده اید با انجام دقیق و رعایت نکات زیر موهای خود را دکلره کنید.

1-از پودر دکلره سفید واکسیدان هم مارک استفاده کنید(Bes,Klayner)

2-پودر و اکسیدان را مخلوط کرده و به شکل ماست سفت در بیاورید.

3- از پشت سر لایه نازکی جداکرده و 1سانت مانده به ریشه موادرا (مثل رنگ کردن) به مو بزنید.

4-وقتی موها به رنگ زرد کامل درآمد مواد را با سرعت به ریشه زده و صبر کنید تا یک دست شود.

5-چند تار مو را بین 2انگشت گرفته و بکشید در صورتی که مو مثل فنر کشیده شود موها را آبکشی کرده و از نرم کننده استفاده کنید.

6-بعد از دکلره از رنساژ(رفله دادن یا سایه انداختن) روی مو استقاده می کنیم.

7- برای تهیه رنساژرنگ مورد نظر را انتخاب کرده و اکسیدان و آب را به صورت 1 به 1 با رنگ مخلوط کرده تا به شکل ماست خیلی شل در بیاید.

8-رنساژ را روی موی خیس زده و بعد از 5 تا 10 دقیقه بشوئید.

نکا ت مهم:

مقاومت موها را به دقت هر 15 دقیقه امتحان کنید ودر صورتی که مانند فنر کش بیاید یا کنده شود باید فورا با یک نرم کننده قوی آنرا شسته و خشک کنید.

بعد از زدن موا د به ترتیب به رنگ قرمز،نارنجی،زرد ، زرد خیلی روشن و گاهی سفید در می آیند که درجه روشن شدن آن بستگی به مقاومت مو و نوع مواد دارد

برای رنساژ از رنگهای سری دودی یا نقره ای استفاده کنید که زردی مو را خنثی کند.اگر زردی مو زیاد است به اندازه یک نخود رنگ بنفش(v5) را با رنگ اصلی مخلوط کنید

هیچ گاه سری طلایی برای رنساژ بکار نبرید.

هر چقدر پایه دکلره تیره تر باشد اکسیدان کمتر وآب را بیشتر می کنیم.


در مطالب بعدی انواع رنساژ برای مش و ترکیب ها رو براتون میگذارم.

موفق باشید.

EMMA

قالب - ماژول - نیوک - طراحی سایت
سالنامه تخصصی اینترنت
ایران مارکت سنتر

 

سال نو پیشاپیش مبارک

*سلام سال نو پیشاپیش مبارک*

خیلی متاسفم که تو این مدت(البته به علت آسیب دیدن کامپیوترم) به وبلاگ

سر نزدم و نتونستم به سوالاتون پاسخ بدم. البته بسیاری از خانم هایی که با

من تماس داشتن و ایمیل زدن بهشونجواب دادم.

 ولی یک مژده برای تمام بینندگان این سایت دارم. به مناسبت سال

 جدید و بدلیل اینکه بسیاری از شما برای تغییر رنگ موهاتون به مشکل بر

 می خورید و متاسفانه بسیاری از سالن های آرایشی با گرفتن هزینه های بالا

 و استفاده از مواد نامرغوب برای سود بیشتر باعث آسیب دیدن موی شما

می شوند،در پست بعدی کلیه مطالبی که برای تغییر رنگ موها و انواع لایت

 هاو دکلره و رنساژ لازم هست رو مینویسم و امید وارم که این عیدی کوچیک

 باعث بشه سال زیبا و شادی رو در پیش داشته باشید.

 

برای گرفتن وقت  کار عروس و کلیه کلاس های گریم و آرایش و سفارش

 سی دی ها آموزشی با شماره زیر تماس بگیرید:

۰۹۳۵۳۸۶۲۱۷۹

 

منتظر مطالب بعدی باشید.

EMMA