آموزش مبتدی تا تخصصی آرایش و پیرایش زنانه

آموزش آرایشگری،عروس،شینیون ورنگ ومش

آموزش مبتدی تا تخصصی آرایش و پیرایش زنانه

آموزش آرایشگری،عروس،شینیون ورنگ ومش

قسمت اول عیدی سال ۸۷ !!!

 

سلام دوستان

همان طور که قول داده بودم برای سال جدید آموزش های جامعی براتون بنویسم.پست این مطالب رو به چند قسمت تقسیم کردم و در هر قسمت چندین عکس زیبا هم براتون میگذارم.


برای دیدن عکس ها ی این قسمت روی لینک ها زیر کلیک کنید

آرایش صورت ۱

آرایش صورت ۲

آرایش صورت ۳

حجم و کیفیت این عکس ها بالاست و ممکنه که باز شدنش کمی طول بکشه.


ممکن است که شما در سالن های زیبایی با اصطلاحاتی روبرو شوید که معانی آنرا ندانید و بسیاری از آرایشگرها با بکار بردن این نام ها مبا لغ گزافی از شما دریافت وآنرا به حساب متخصص بودن خود بگذارند!!!!

های لایت:در این روش تکه های مو را با کلاه مش یا فویل با رنگ تا 3درجه ویا با دکلره برای داشتن رنگ های خاص(قرمز،مسی،دودی،...) روشن می کنند.

 های لایت

سان لایت:همان طور که می بینید این اصطلاح به بلوند کردن(دکلره کردن) بیضی بالای سر(از رستنگاه تا تاج سر) که پهنای آن بسته به خاص شخص است گفته می شود.

سان لایت

مون لایت:این کار عکس سان لایت است و تکه زیریه مو بلوند شده و بیضی بالای سر تیره می شود.

لولایت:این کار عکس های لایت بوده و در موهای بلوند تکه هایی را با رنگ (شماره 3یا4)تیره   می کنند،در این روش مو باید 1سانت رشد ریشه داشته باشد واز سری رنگ های گرم مثل طلایی یا شکلاتی استفاده می شود.

لولایت

هاف لایت:روشی پر طرفدار است که نوک موها را به شکل های مختلف(ردیفی،یکی در میان مثل مش)از 3 تا 10 سانت بلوند یا رنگهای فا نتزی در میاورند

مووی لایت:یک کار بسیار فانتزی است که مستطیل بالای سر را جدا کرده و دکلره می کنیم سپس به 3 تا 7 قسمت افقی تقسیم کرده و توسط رنگ های فانتزی هر تکه را جداگانه رنگ کرده و می شوییم که به شکل رنگین کمانی روی موها قرار می گیرد


رنگ مو:

هم اکنون در بازار رنگ مو ها با مارک های مختلف وجود دارد و هر روز نیز به تعداد آنها افزوده     می شود،در نتیجه نمی توان با شماره رنگ ها را شناخت وفقط باید از روی کاتالوگ هر رنگ با توجه به نامی که معمولا به زبان لاتین نوشته شده آنرا خریداری کرد

اگر موهای سفیدی دارید در موقع خرید به نکات زیر توجه کنید:

۱-هرسری رنگ از 1تا 9 است که شما باید از شماره 4 یا 5 استفاده کنید

۲-سری رنگهای طبیعی،زیتونی وطلایی بهترین پوشش را ایجاد می کنند

۳-از اکسیدان 6% یا شماره 1 استفاده کنید

۴-بیاد داشته باشید که از هرمارک ممکن است یک سری رنگ خوب وجود داشته باشد.( مثلا رنگ قرمز آلبالویی KingCream یا رنگ مشکی Aquarly)


بسیاری از خانم ها دوست دارند که موهای خودرا به رنگ های بلوند دربیاورند ولی به علت نداشتن اطلاعات کافی به موهای خود آسیب زده و یا رنگ مطلوب را به دست نمی آورند.رنگ های بلوند که معمولا سه رنگ روشن انتهایی هر سری است علاوه بر اینکه روی موی دکلره شده نتیجه می دهند روی موهای طبیعی از 1 تا 3 درجه قدرت روشن کننده گی دارند.

اگر موهای شما تا بحال رنگ نشده است(موی طبیعی) یا از رنگ های تیره و شرابی (شماره 1 تا 4) استفاده نکرده اید با انجام دقیق و رعایت نکات زیر موهای خود را دکلره کنید.

1-از پودر دکلره سفید واکسیدان هم مارک استفاده کنید(Bes,Klayner)

2-پودر و اکسیدان را مخلوط کرده و به شکل ماست سفت در بیاورید.

3- از پشت سر لایه نازکی جداکرده و 1سانت مانده به ریشه موادرا (مثل رنگ کردن) به مو بزنید.

4-وقتی موها به رنگ زرد کامل درآمد مواد را با سرعت به ریشه زده و صبر کنید تا یک دست شود.

5-چند تار مو را بین 2انگشت گرفته و بکشید در صورتی که مو مثل فنر کشیده شود موها را آبکشی کرده و از نرم کننده استفاده کنید.

6-بعد از دکلره از رنساژ(رفله دادن یا سایه انداختن) روی مو استقاده می کنیم.

7- برای تهیه رنساژرنگ مورد نظر را انتخاب کرده و اکسیدان و آب را به صورت 1 به 1 با رنگ مخلوط کرده تا به شکل ماست خیلی شل در بیاید.

8-رنساژ را روی موی خیس زده و بعد از 5 تا 10 دقیقه بشوئید.

نکا ت مهم:

مقاومت موها را به دقت هر 15 دقیقه امتحان کنید ودر صورتی که مانند فنر کش بیاید یا کنده شود باید فورا با یک نرم کننده قوی آنرا شسته و خشک کنید.

بعد از زدن موا د به ترتیب به رنگ قرمز،نارنجی،زرد ، زرد خیلی روشن و گاهی سفید در می آیند که درجه روشن شدن آن بستگی به مقاومت مو و نوع مواد دارد

برای رنساژ از رنگهای سری دودی یا نقره ای استفاده کنید که زردی مو را خنثی کند.اگر زردی مو زیاد است به اندازه یک نخود رنگ بنفش(v5) را با رنگ اصلی مخلوط کنید

هیچ گاه سری طلایی برای رنساژ بکار نبرید.

هر چقدر پایه دکلره تیره تر باشد اکسیدان کمتر وآب را بیشتر می کنیم.


در مطالب بعدی انواع رنساژ برای مش و ترکیب ها رو براتون میگذارم.

موفق باشید.

EMMA

قالب - ماژول - نیوک - طراحی سایت
سالنامه تخصصی اینترنت
ایران مارکت سنتر

 

نظرات 7 + ارسال نظر
محبوبه ومنیژه 15 اسفند 1386 ساعت 06:46 ب.ظ

سلام عزیزم کارت محشره وخیلی میخوامت مادوتادوستیم تازه آرایشگاه زدیم یه کم می ترسیم می شه بهمون قوت قلب بدی ورازموفقیت توی این حرفه به غیرازاستعداد وعلاقه آخه یکم داریم راستی برای شرکت کردن توی دوره های شما زمان مشخصی هست وباهمون خط می تونیم توی تهران به جلسات شما بیایم .

منیر 21 اسفند 1386 ساعت 09:43 ق.ظ

[ بدون نام ] 21 فروردین 1387 ساعت 09:50 ب.ظ

محبوبه 21 فروردین 1387 ساعت 09:52 ب.ظ http://www.mahbobearayesh.com

خیلی متشکر ازتوصیه های مفیدتان

مهتا 10 اردیبهشت 1387 ساعت 12:58 ق.ظ

سلام ممنون از وبلاگ مفیدت میشه لطفا روش سان لایت کردن و رنساژهای جدید بگید خیلی زحمت کشیدی گلم ممنون

سحر 10 اردیبهشت 1387 ساعت 11:40 ق.ظ

سلام
من تازگیها با سایه مشکل پیدا کردم!مخصوصا سایه های پودری.تا یکی دو ساعت خوبه اما اگر بیشتر آرایش رو صورتم باشه چشمهام قرمز میشه چند بار هم نوع سایه رو عوض کردم بهتر نشده حتی سایه L'oreal استفاده میکنم! اگر راه حلی هست لطف کنید راهنماییم کنید

شیما 21 اسفند 1387 ساعت 09:59 ب.ظ

سلام.وبلاگ جالب و مفیدی دارید اما من تازه پیداش کردم . ببخشید من توی موهام یه عالمه موی سفید دارم و همیشه برای اینکه فکر میکردم رنگ تیره موهام رو می پوشونه همیشه تیره کردم. اما دلم می خواد زیتونی روشن کنم یا دودی روشن یا حداقل یه رنگ روشن قشنگ اما نمی دونم موهام رو می پوشونه یا نه و همینطور نمیدونم از چه مارک رنگی و چه شماره ای باید استفاده کنم. ممنون میشم اگر راهنماییم کنید که چه رنگ و اکسیدانی بگیرم . راستی اینم بگم که جنس موهامم ضخیم هست و پوست گندمی دارم.
با تشکر

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد